Bizim kombi yine bozuldu, bu kaçıncı oldu sayamıyorum artık, yıldım vallahi. Kış geldi kapıya dayandı, evde buz gibi. Her sene aynı dertten bıktım usandım, tamirciye vereceğim parayla yeni kombi alırım neredeyse. Apartmanda zaten merkezi sistem var, bizim daire sonradan kombiliye çevrilmişti galiba. Şimdi düşünüyorum, acaba komple kombiden kurtulup merkezi sisteme geri mi bağlansak? Bu geçiş nasıl olur, çok mu masraflı olur? Petekler falan değişir mi, tesisat tamamen mi yenilenir? Evde çoluk çocuk var, böyle giderse donacağız. Bu durumla karşılaşan, böyle bir geçiş yapan var mı? Ne yapmalıyım, nereden başlamalıyım, yol gösteren olursa çok sevinirim.
Önce apartman yönetimiyle konuşup bağlantı noktalarını öğrenin. Sonra iyi bir tesisatçıya keşif yaptırın; petekler ve tesisatın uygunluğu gibi birçok detayı o değerlendirir.
Bizim alt komşu yaptı bu geçişi, petekler aynı kaldı ama kazan dairesi bağlantısı için bayağı bir tesisat işi çıktı. İlk olarak apartman yönetimiyle görüşüp merkezi sistemden faydalanma koşullarını öğrenmen, sonra da bir tesisatçıya keşif yaptırman şart.
Apartman yönetiminden merkezi sisteme bağlanma koşullarını ve dairenin teknik uygunluğunu öğrenmeniz ilk adım. Tesisatınızın merkezi sisteme adaptasyonu ve maliyeti için birkaç farklı tesisatçıdan detaylı keşif almadan ilerlemeyin. Bazen petek vanaları bile değişiyor.