Sabah kalktık ev buz gibi, kombiye bir baktım ekranda kocaman bir ‘F’ harfi yanıp sönüyor. Peteği açtım ama ısıtmıyor, musluktan da sıcak su gelmiyor. Dün akşam hiçbir sorun yoktu, birden bire oldu bu. Ne anlama geldiğini hiç bilmiyorum bu ‘F’nin, kitapçığa da baktım tam anlayamadım. Bu durumla karşılaşan var mı aranızda, ne yapmam gerekiyor? Acaba basit bir resetleme falan kurtarır mı, yoksa direk servis mi çağırmalıyım? Perişan olduk valla.
Genelde F hatası kombinin su basıncı düştüğünde yanar. Basıncı kontrol et, eğer düşükse kombiye su basmayı dene, düzelmezse servisi çağır.
Çoğu kombide F hatası düşük su basıncı demek oluyor. Kombinin altındaki bar göstergesini kontrol et, eğer 1’in altındaysa doldurma musluğunu açıp basıncı 1.5-2 arasına getirip tekrar dene. Resetleme sonrası düzeliyor genelde.
Bende de aynısı oldu, F hatasını verince direkt reset düğmesine basılı tuttum düzeldi. Muhtemelen geçici bir hatadır, genelde bu tip durumlarda resetlemek işe yarıyor. Bir dene bakalım.
Su basıncını kontrol ettin mi? ‘F’ hatası genelde düşük basınçtan kaynaklanıyor, kombinin altındaki doldurma vanasından basıncı 1.5-2 bar arasına getirince düzelir çoğu zaman. Eğer olmazsa servis çağırmaktan başka çaren yok.
Su basıncını kontrol ettin mi, genelde 1 barın altına düşünce ‘F’ verir. Eğer basınç normal görünüyorsa kombiyi bir kapat aç, yani resetle; bende de aynısı olmuştu böyle düzelmişti. Olmazsa servisten başka çare yok.