Kombiden dünden beri tuhaf bir rüzgar sesi gelmeye başladı, sanki evin içinde sürekli bir uğultu var. Özellikle kombinin yanına yaklaşınca daha net duyuluyor, resmen bir hava sesi gibi. Eskiden böyle bir şey yoktu, şimdi ne zaman çalışsa bu ses var. Petekler ısınıyor gibi ama bu ses beni çok tedirgin ediyor, acaba bir arıza mı var, hava mı yapıyor yoksa daha kötü bir şey mi? Başımıza bir iş açar diye de korkuyorum. Daha önce böyle bir durumla karşılaşan oldu mu? Bu ne anlama geliyor, ne yapmam lazım, hemen servis mi çağırayım yoksa basit bir çözümü var mı?
O ses yüksek ihtimalle kombinin fanından geliyor. Bende de olmuştu, fan motoru ya da pervanesi tozlanınca böyle ses yapıyordu. Kendi başına kurcalama, bir servis çağırmanı tavsiye ederim, temizleyip ayar yapınca düzelir genelde.
Bende de benzer bir durum olmuştu, su basıncına baktın mı hiç? Düşük basınçtan dolayı hava yapıp bu tarz sesler çıkarabiliyor. Eğer basınç normalse ve ses geçmiyorsa risk almayıp servisi çağırmak en iyisi.
O rüzgar sesi genelde kombinin fan motorundan gelir, bende de olmuştu. Fanın dengesi bozulmuş veya rulmanları aşınmış olabilir. Güvenliğin için hemen bir servise göster derim.
Su basıncını kontrol et, belki düşük kalmıştır. Ama uğultu şeklindeki rüzgar sesi genelde fan arızası belirtisi oluyor, ben olsam vakit kaybetmeden servisi arardım.